Fotograf Anna Åberg | Kalifornen // Los Angeles
fotograf Anna Åberg, enANNAnfotograf.se, mandalaya.se, mandalaya, Anna Åberg, frilansfotograf Stockholm, porträttfotograf, Stockholm, livsstilsfotograf Stockholm, frilans, rättviseförmedlingen fotograf, crossfit fotograf
53824
post-template-default,single,single-post,postid-53824,single-format-image,eltd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,borderland-ver-1.8.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,transparent_content,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Kalifornen // Los Angeles

Vi åkte till Kalifornien på roadtrip i augusti 2017!

Saker som alltid brukar vara svårt när en reser i USA är maten, men i LA: inga problem. Vi bodde hos vår vän Sondra, och hennes favoritaffär Sprouts levererade grym ekologisk och närproducerad mat, och vi slapp äta skitmat som mellanmål resten av resan. Nöjda.

Amerikanarna kan ej kaffe. Koffeinbristen var total, räddningen blev dessa. Testade flera olika varianter av cold brew, det här var en av de godare. Rekommenderas också i värmen som ändå var runt 35grader varje dag.

Huntingdown Beach. Inte lika mycket folk som på de andra ställena, och fantastiska vågor att bada i. Surfa i LA kan vara en aktuell resa framöver tänker jag.

Sondra, kär gammal vän som vi bodde med de första dagarna, använder google dagligen genom att fråga “Hi Google, where is the nearest In n Out?” tex. Sån vill jag bli när jag blir gammal.

Ja och vi åt på In n Out! För sjutton år sedan firadejag jul med Sondra och hennes syster Chris familj, en av döttrarna, Laura, bjöd mig då på In N Out’s milkshake, och ja. Den var så god som jag kom ihåg den.

Sondras syster Chris som är ett stort fan av The Dodgers tog med oss på match. Intressant upplevelse på alla sätt.

Lördag och ett besök på Farmers Market för mat och sen var vi på stranden en dag till. Den här gången Santa Monica Beach och Pier, som var en annorlunda intressant upplevelse.

Vi körde sen mot vårt hotell genom downtown LA och Rodeo Dr. Det om något är en helt absurd upplevelse, och nej, vi stannade inte.

Anledningen till att vi åkte till LA: jag skulle tävla i World Police&Fire Games! Bilderna här under är tagna av världens bästa Frida och precis som alla andra bilder i det här inlägget är det min lilla Canon G7x som har använts.

Jag ställde upp i 2000 meter roddmaskin. Och vann! Fortfarande helt galet att det verkligen höll hela vägen, kan knappt fatta det. Nytt mästerskapsrekord satte jag också, som en rolig bonus! Det finns två artiklar om mig i samband med detta, om en vill veta mer. Här från innan resan i dagens ETC och här från när jag kom hem i Sörmlands Nyheter.

Jag tävlade dock inte själv, utan fick med mig Andreas och Daniel med! Jag och Daniel knep silvermedaljen på 1000m mix med tre hundradelar, mycket nöjda med det med.

Efter soliga fina dagar med bra människor, och väldigt lite fotograferande från min sida, det var verkligen full fokus på tävlingen, så fortsatte vi roadtripen och semestern med att bege oss rakt ut i öknen. Det kommer i nästa inlägg.